Het huidige medialandschap lijkt misschien complex, maar biedt een scala aan nieuwe mogelijkheden om je doelgroep te bereiken. Daar liggen veel kansen voor retailers, stelt Ralph Thijsen, eigenaar van reclamebureau Toon. “Vaak is van oudsher een keuze gemaakt voor een bepaalde strategie, terwijl je tegenwoordig veel beter kunt segmenteren. Door het combineren van meerdere mediatypen kun je de conversie flink verhogen.”
Het was ooit zo overzichtelijk. Je had als retailer een huis-aan-huis folder en je kon adverteren in krant, op radio of op televisie. Inmiddels is het veel complexer én versnipperd geworden. Je moet nadenken over Facebook, Twitter, webshop, tablet en smartphoneshopping, om een paar voorbeelden te noemen. In plaats van keuzes te maken steken veel retailers hun kop in het zand. Zonde, vindt Ralph Thijsen, en niet nodig. “Veel mensen denken dat het heel moeilijk is, maar door slim na te denken over doel en media-inzet kun je veel bereiken. Een mooi voorbeeld is een klant van wie de meeste traffic inmiddels van Facebook komt. Hij verkoopt trucks en bestelbusjes. Zijn doelgroep praat graag met elkaar over het nieuwste type vracht wagen.” Het gehele verhaal is te lezen in het juli/augustusnummer van RetailTrends.
Bron: http://www.retailnews.nl/retailtrends/rubrieken/marketing/marketing/2013/--8216je-kunt-beter-segmen-teren-op-doelgroep--8217.html |